اصف بيات وليندا هيريرا
ملخص:
كان هناك اهتمام كبير بقضايا الشباب في السنوات الأخيرة ، والشباب المسلم على وجه الخصوص. لقد تم تسليط الضوء على الشباب المسلم فيما يتعلق بالأسئلة المتعلقة بالأمن، والشغل ، والهجرة والتعددية الثقافية ، والصراع ، وحقوق الإنسان ، والمواطنة. يحاول هذا الكتاب مساءلة ثقافات وسياسات الشباب المسلم في العالم الجنوبي والشمالي لفهم مساراتهم وظروفهم وخياراتهم. ويبين أنه على الرغم من أن غالبية الشباب المسلمين يتشاركون في الكثير من المحن والازمات الاجتماعية والسياسية والاقتصادية الشائعة ، إلا أنهم يظهرون استجابات متنوعة بشكل ملحوظ لحالاتهم. على الرغم من أن مجموعات منهم تنجذب إلى الإسلام الراديكالي ، إلا أن آخرين يحتضنون دينهم أكثر كعلامة على الانتماء ألهوياتي. على الرغم من أن البعض يأخذ الإسلام كإطار معياري للتعبير عن شبابهم،في حين أن شباب مثلهم قد يعبرون عن أنفسهم من خلال موسيقى الغضب أو من خلال العمل الجماعي باستخدام أدوات وسائل الإعلام الحديثة ووسائل الاتصال. بعيداً عن كونه "استثنائياً" ، فإن لدى الشباب المسلم في الواقع قواسم مشتركة مع نظرائهم من الأجيال غير المسلمة في العالم. إنها تتخلل مساحات الثقافة والسياسة للتنقل بين كونها مسلمة وحديثة وشابة.
Asef Bayat and Linda Herrera
ABSTRACT:
There has been a proliferation of interest in youth issues in recent years, and Muslim youth in particular. Young Muslims have been thrust into the global spotlight in relation to questions about security, employment, migration, multiculturalism, conflict, human rights, and citizenship. This book interrogates the cultures and politics of Muslim youth in the global South and North to understand their trajectories, conditions, and choices. It shows that although the majority of young Muslims share many common social, political, and economic misfortunes, they exhibit remarkably diverse responses to their situations. Although groups of them are drawn into radical Islam, others embrace their religion more as an identity marker. Although some take Islam as a normative frame and subvert it to express and reclaim their youthfulness, their counterparts may exert themselves through a music of rage or via collective action using the tools of new media and communications technologies. Far from being “exceptional,” young Muslims in reality have as much in common with their non-Muslim global generational counterparts as they share among themselves. They permeate the spaces of culture and politics to navigate between being Muslim, modern, and young.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق